Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna EPLL-SPOTTERS
EPLL-SPOTTERS
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymagania
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna -> Sprzęt latający - lotnictwo cywilne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Czw 12:58, 08 Lut 2007    Temat postu: Wymagania

Jakie wymagania co do dlugosci pasa maja samoloty [chodzi mi o min. oraz aby mogly ladowac z maxymalnym obciazeniem]:
Boeing 747
Boeing 757
Boeing 767
Boeing 777
Boeing 787
Airbus a330
Airbus a340
Airbus a380


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pl999
Administrator



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPLL

PostWysłany: Czw 14:42, 08 Lut 2007    Temat postu:

W sieci jest tego pełno. użyj np GOOGLE, a znajdziesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Czw 17:25, 08 Lut 2007    Temat postu: ...

to w takim razie czy ktos moglby mi dac link?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
okruch




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:00, 08 Lut 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli chodzi o Boeinga to polecam link: [link widoczny dla zalogowanych] (a potem dla każdego modelu Airplane Performance).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shorty




Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:08, 08 Lut 2007    Temat postu:

Może ja podpowiem, co znalazłam na Wikipedii obcojęzycznej, otóż dla samolotów typu Boeing 747, 767, 777, 787 oraz Airbus 340, 330, 350(w budowie), 380 czy nawet 310, minimalna dlugosc drogi startowej powinna wynosić 8000 stóp czyli dokładnie 2430 m.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Pią 9:22, 09 Lut 2007    Temat postu:

W krakowie taki sam pas ale jakie kolosy lądują. Tylko taki 747 miałby problem z wykołowaniem. No i nie wiem jak z miejscem na płycie. U nas gate'a large nie ma. Tylko 4 medium. Ale na siłę by pewnie wcisnęli Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Pią 10:44, 09 Lut 2007    Temat postu: ...

Mi się wydaję że dla a380, a340 i 777 minimum jesli chodzi o pas wynosi wiecej niz 2500m. mam racje czy nie? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shorty




Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:59, 09 Lut 2007    Temat postu:

W Krakowie chyba kiedyś lądował 747 o ile się nie mylę, więc jednak można Very Happy przypuszczam, że u nas też od biedy by się wepchnął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Pią 18:05, 09 Lut 2007    Temat postu:

A340 nie wyląduje chyba u nas ponieważ ma słabe rewersy i miałby problem z wyhamowaniem. Ale i tak nei zawróci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klosek




Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź (Retkinia)

PostWysłany: Pią 18:35, 09 Lut 2007    Temat postu:

Powiem wam, że B747, B777 i A340 wylądowałyby i wystartowałyby, ale musiałyby spełnić warunki: małe obciążenie, lądowanie prawie na samym początku pasa w dodatku tylko z 07, a co do czestotliwości lotów, to jak najmniejsza.
I jeszcze jedno: w kwietniu na krakowskie Balice zawita 747 chyba ELAL.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Pią 21:03, 09 Lut 2007    Temat postu:

747 a340 777 nie dadza rady wykolowac, na pas i na plyte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shorty




Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:50, 09 Lut 2007    Temat postu:

A można spytać kiedy dokładnie do nas 747 zawita? Tzn do Krakowa? Musze się tam wybrać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 11:22, 10 Lut 2007    Temat postu:

whatsup napisał:
747 a340 777 nie dadza rady wykolowac, na pas i na plyte.

Mówiłem już wcześniej, że lądowanie musiałoby się odbyć z 07, a start z 25.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Sob 11:55, 10 Lut 2007    Temat postu:

Anonymous napisał:
whatsup napisał:
747 a340 777 nie dadza rady wykolowac, na pas i na plyte.

Mówiłem już wcześniej, że lądowanie musiałoby się odbyć z 07, a start z 25.


co ma lądowanie z kołowaniem. Niezmiściłby sie w Alfa. I wogóle płyta za małaSmile Taki samolot ma ponad 70m długości, i 65m rozpiętości skrzydeł. Nie wykołowałby hmmm. jak to powiedzieć "zgodnie z przepisami"



tak nie można. Jak może wylądować samlot z wiatrem. W polsce są wiatry najczęściej zachodnie dlatego wszystkie samoloty ląduja pod wiatr czyli na 25. Taki samolot nie może sobie tak wylądować jak chce. Smile
Lądowanie takiego samolotu na 07 jest nierealne Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klosek




Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź (Retkinia)

PostWysłany: Sob 12:07, 10 Lut 2007    Temat postu:

oki, poddaje się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
okruch




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:24, 10 Lut 2007    Temat postu:

Jakie są wymiary płyty postojowej na Lublinku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MM




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 14:57, 10 Lut 2007    Temat postu:

Za małe, dlatego w tym roku ruszy jej rozbudowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
okruch




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:35, 10 Lut 2007    Temat postu:

Taka ciekawostka: 744 stojący na płycie w towarzystwie 738 i następny 744 wjeżdżający na płytę. Skala zachowana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Sob 20:05, 10 Lut 2007    Temat postu:

mam jeszcze pytanie: ile metrow szerokosci ma droga kolowania na lublinku? mieli ja poszerzac... zrobili to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Sob 20:13, 10 Lut 2007    Temat postu:

tak poszerzyli. Ma 23m. Aha i słyszałem od kogoś. Że asfalt na początku pasa nie jest dobrej jakości i może sie zapaść, al enei wiem czy to prawda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna -> Sprzęt latający - lotnictwo cywilne... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin