Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna EPLL-SPOTTERS
EPLL-SPOTTERS
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rewersy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna -> Sprzęt latający - lotnictwo cywilne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Wto 21:36, 03 Kwi 2007    Temat postu: rewersy

od czego zalezy, czy samolot po wylądowaniu włączy rewersy? I czy na lublinku włączają piloci wsteczny ciąg po lądowaniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MM




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 22:12, 03 Kwi 2007    Temat postu:

Zależy od masy przy lądowaniu i długości pasa. Na Lublinku włączają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pl999
Administrator



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPLL

PostWysłany: Śro 8:15, 04 Kwi 2007    Temat postu:

Duże maszyny zawsze włączają odwracacze ciągu. Dobieg jest jedynie na hamulcach hydraulicznych (podwozie główne). Wytracanie prędkości jest znacznie bardziej efektywne, poza tym przy takiej masie hamulce nie wytrzymałyby zbyt długo.
Dodatkowo używa się hamulców aerodynamicznych. Mam film z 737 na którym hamowanie odbywa się jedynie lewym silnikiem.
Planując lądowanie, załoga zakłada, którym zjazdem opuści pas startowy i to też jest brane pod uwagę.
Reasumując, do wytracania prędkości używane są hamulce aerodynamiczne, i odwracacze ciągu. Dobieg jest już tylko na hamulcach hydraulicznych podwozia głównego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr-pajor




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź Polesie

PostWysłany: Śro 11:24, 04 Kwi 2007    Temat postu:

A w maszynach tj. b747 lub a340 itp. to rewersy sa załączane na dwa lub na cztery.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Śro 11:36, 04 Kwi 2007    Temat postu:

wiem że w A380 są na dwóch silnikach. Tych bliżej kadłuba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna -> Sprzęt latający - lotnictwo cywilne... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin