Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna EPLL-SPOTTERS
EPLL-SPOTTERS
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozwój naszego lotniska
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna -> EPLL - ogólne forum o lotnisku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MM




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 8:01, 14 Sie 2007    Temat postu: Rozwój naszego lotniska

Ukazał się artykuł w Gazecie Wyborczej dość obiektywnie ukazujący (jak to w Wyborczej) to co może się dziać w kwestii rozbudowy naszego lotniska. Są tam jasno opisane zależności pomiędzy rozbudową portu a nowymi połączeniami i... jest coś o planach połączeń Wink
Zapraszam do lektury


"Inwestycyjne plany łódzkiego lotniska
Piotr Anuszczyk


Łódzki port do końca roku powiększy salę odlotów oraz płytę postojową dla samolotów. Za dwa lata ma być gotowy terminal numer trzy i nowa wieża kontroli lotów.

Teraz płyta postojowa mieści tylko trzy boeingi 737 i to "na styk". - Dlatego budujemy kolejną. Jeszcze w tym roku będziemy mieli miejsce na sześć dużych maszyn i dwie mniejsze np. awionetki - mówi Leszek Krawczyk, prezes Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta. Nowa płyta potrzebna jest też do obsługi samolotów towarowych. Zazwyczaj są one bardzo duże. To np. boeingi 747. Ich obsługa i załadunek zajmują również o wiele więcej czasu niż odprawa pasażerskiego boeinga 737. - Dzięki nowej płycie samoloty cargo nie będą blokowały pasażerskich. A zainteresowanie cargo jest spore. Z lotniska korzystać będzie Dell i prawdopodobnie jeszcze kilka innych dużych firm - dodaje Krawczyk. Koszt inwestycji wraz z drogą kołowania to 30 mln zł.

Łódź zbliży się więc poziomem usług do poznańskiej Ławicy. Tyle że tam już teraz jest płyta postojowa na pięć samolotów i również planowane jest jej powiększenie.

Największe nadzieje łódzkie lotnisko wiąże jednak z budową Lotniczej Bazy Technicznej. - Powstanie magazyn paliwa oraz hangar z warsztatem i własną płytą postojową. To będzie nasz sposób na nowe połączenia i dodatkowe pieniądze, bo od tanich linii lotniczych otrzymujemy po 5 euro za każdego obsłużonego pasażera - mówi Krawczyk.

Właśnie pieniądze są największą bolączką łódzkiego lotniska. W tym roku Urząd Miasta, największy udziałowiec lotniska, dofinansował port ok. 35 mln zł. Wpłynęło też 1,5 mln zł z Urzędu Marszałkowskiego oraz 22,8 mln zł z budżetu państwa. - Premier obiecywał nam więcej, bo 37 mln zł i podobno mamy jeszcze w tym roku coś dostać - mówi Krawczyk.

Na pewno też w następnych latach będą pieniądze na budowę trzeciego terminala. Lotnisko chce sfinansować inwestycję z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Kosztorys nie jest jeszcze znany, ale wiadomo, że terminal będzie mieć przepustowość 750 pasażerów na godzinę. W Łodzi mogłyby więc w krótkim odstępie czasu lądować i startować cztery duże samoloty.

Nowe inwestycje mają pomóc lotnisku poprawić wyniki finansowe. - Utrzymanie portu co roku kosztuje ok. 15 mln zł - liczy Krawczyk. - W tym roku z naszych usług skorzysta 350-400 tys. pasażerów. Aby port był rentowny, potrzeba ich cztery razy więcej. Dlatego musimy zrobić wszystko, aby zachęcić łodzian i mieszkańców innych miast do latania z Łodzi. Nowe połączenia ogłosimy jesienią, a kolejne wiosną. Z naszych szacunków wynika, że za rok obsłużymy ponad 700 tys. pasażerów, a w 2009 roku będzie ich ponad milion.

Również w 2009 roku ma być gotowa nowa wieża kontroli lotów. Tym razem jednak nie oznacza to dla lotniska dodatkowych kosztów. Wieżę zbuduje za własne pieniądze Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. - Mamy projekt i trwa właśnie wybór wykonawcy - potwierdza Ewa Ławicka z biura komunikacji PAŻP.

Tymczasem jeszcze w tym roku zakończy się modernizacja terminala numer dwa. Od 1 stycznia musi mieć on osobne pomieszczenia dla pasażerów spoza tzw. obszaru Schengen (w 1985 r. państwa Unii podpisały w Schengen porozumienie o zniesieniu kontroli osób przekraczających wewnętrzne granice UE). Dlaczego więc dla Łodzi jest to ważna inwestycja? - Bo Wielka Brytania i Irlandia, do których lata od nas mnóstwo osób, są poza obszarem Schengen - wyjaśnia Krawczyk.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Guziec




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPLL

PostWysłany: Wto 8:29, 14 Sie 2007    Temat postu:

Very Happy Jak to wypali to jak dla mnie na poczatek wystarczylo by tyle. Oby wiecej takich artykulow Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczorm




Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Janów

PostWysłany: Wto 9:55, 14 Sie 2007    Temat postu:

to oni mają zamiar na cargo dawać 747 Shocked Shocked dla mnie bomba

a to przed chwilą znalazłem:

Cytat:
Lotnisku rosną skrzydła
Jesienią łódzkie lotnisko im. Reymonta będzie miało płytę postojową dla czterech boeingów, drogę kołowania i szybkie zjazdy. Obecny terminal będzie gotowy do odprawy pasażerów ze strefy Schengen, ruszy też budowa nowego, obsługującego nawet 2,5 mln pasażerów.

- Większość inwestycji jest w trakcie realizacji, ale dzięki nim w przyszłym roku dogonimy konkurencję, czyli inne porty regionalne - zapewnia Leszek Krawczyk, prezes lotniska im. Reymonta.

Na placu przed terminalem II suną spychacze i wywrotki - tam powstaje droga kołowania z szybkimi zjazdami i płyta postojowa. Wzdłuż ogrodzenia, po wewnętrznej stronie, będą drogi patrolowe. Część już jest gotowa. Równolegle trwa rozbudowa istniejącego terminalu. Chodzi o dostosowanie go do odprawy pasażerów ze strefy Schengen.

- W listopadzie chcemy już zgłosić gotowość do takich odpraw, pieniądze na wyposażenie nowej części obiecał nam Urząd Wojewódzki - tłumaczy Leszek Krawczyk.

Jeszcze w tym roku ma ruszyć budowa docelowego terminalu. Na początek pomieści milion pasażerów rocznie, ale będzie można go rozbudowywać. Przed terminalem powstaną miejsca parkingowe, bo pasażerów wciąż przybywa. Z szacunków prezesa Krawczyka wynika, że już w sierpniu uda się odprawić 216 tys. pasażerów, czyli tyle, ile przez cały ubiegły rok. Plan na ten rok to 400 tys. osób.

- Powinno się udać, od jesieni startuje Liverpool, być może też Cardiff, a teraz mamy letnie czartery - wylicza prezes. - Ambitny plan na przyszły rok zakłada 750 tysięcy pasażerów, dlatego chcemy jak najszybciej ruszyć z budową terminalu.

Tylko tegoroczne inwestycje pochłoną ponad 63 milionów złotych, pieniądze pochodzą z budżetu państwa, kasy miasta oraz samorządu województwa. Kwota zawrotna, ale okazuje się, że może nie wystarczyć. Bo trzeba jeszcze kupić trzeci wóz strażacki, wyposażyć rozbudowywany terminal, pomyśleć o dodatkowym sprzęcie potrzebnym do zimowego utrzymania płyty startowej. I jeszcze zmodernizować światła podejścia do lądowania, co automatycznie poprawi widoczność i umożliwi lądowanie nawet w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych.

- Liczę, że premier Kaczyński dotrzyma słowa i dostaniemy od rządu obiecane 37 milionów. Brakuje jeszcze czternastu - mówi prezes Krawczyk.

Kolejną ważną inwestycją na lotnisku jest baza techniczna z magazynem paliw. Potrzeba na to około 50 mln zł, prace powinny ruszyć wiosną. Ta kosztowna inwestycja, bardzo się lotnisku opłaca, bo istnienie bazy jest kolejnym magnesem dla przewoźników i oznacza wymierne zyski dla portu.

Monika Pawlak - Dziennik Łódzki
[link widoczny dla zalogowanych]


i co myślicie? jeśli wszystko będzie dobrze, czeka nas świetlana przyszłość
i T3 po rozbudowie na 2.500.000 paxów. po prostu extra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Wto 18:10, 14 Sie 2007    Temat postu:

747 dell zawsze wynajmuje z bodajze chin jak chce cos przetransportowac drogą powietrzna. plany portu bardzo wątpliwe. chce pozostac realistą i jesli ze 3/4 z zapowiedzi sie spelni bede bardzo szczesliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczorm




Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Janów

PostWysłany: Wto 19:29, 14 Sie 2007    Temat postu:

Julek napisał:
747 dell zawsze wynajmuje z bodajze chin jak chce cos przetransportowac drogą powietrzna. plany portu bardzo wątpliwe. chce pozostac realistą i jesli ze 3/4 z zapowiedzi sie spelni bede bardzo szczesliwy


czemu jesteś takim pesymistą julek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MM




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 19:39, 14 Sie 2007    Temat postu:

Ja to nazywam realizmem. A o 747 na Lublinku po prostu zapomnijcie i zejdźcie w końcu na ziemię!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczorm




Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Janów

PostWysłany: Wto 21:33, 14 Sie 2007    Temat postu:

no julek powiedział, że Dell czasem wynajmuje 747 i transportuje części, a u nas fabryka to raczej z epwa nie będą korzystać, jak epll przystosują

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MM




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:38, 14 Sie 2007    Temat postu:

Rozumiem, że Julek jest wielkiej klasy specjalistą w tej dziedzinie.
747 jest za ciężki na nasze lotnisko a pas jest za krótki. Kilka lądowań i pas idzie do remontu generalnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klosek




Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź (Retkinia)

PostWysłany: Śro 21:42, 15 Sie 2007    Temat postu:

a zwłaszcza ta najstarsza część pasa, która pamięta... no wiecie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
liz747




Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:26, 15 Sie 2007    Temat postu:

Argument podany przez MM jest najsensowniejszy ze wszystkich które do tej pory się pojawiły. Bo ilemozna sie spierac czy 747 u nas zdoła wylądować, wystartować, wykołować aż w końcu stanąc na płycie, to argument o tym że pas mamy jaki mamy i faktycznie pójdzie do remontu po paru lądowaniach tej krowy jest niepodważalny.

Chociaz nie ukrywam, że byłoby to na rękę lotnisku, nowy pas by się naprawdę przydał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klosek




Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź (Retkinia)

PostWysłany: Śro 23:17, 15 Sie 2007    Temat postu:

no na pewno, a wiecie, że kiedyś było w planach budowanie drugiego pasa na Lublinku?

*sorry za Lublinek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Śro 23:28, 15 Sie 2007    Temat postu:

wybudowanie drugiego pasa nie wchodzi w gre. Może ktos puscił plote. Ja pierwszy raz slyszę.

Pas sie trzyma. Narazie jest ok. Jest nie równy ale to nie pzreszkadza.

Co do wylądowania 747 to wyląduje ale nie wykołuje.

Uwazam ze nie ma sensu tego dalej ciagnać i tak nie wyląduje narazie zadny 747, Wiec Julek nei pisz głupot bo to juz sie robi nudne. Jest jak jest. Port sie rozwija w dobrym kierunku. Nie ma kasy na wszytsko. Powoli sie wszytsko zbuduje. Nie dobrze sie mi robi jak czytam wypowiedzi niektórych jakie linie sa nami zainteresowane. Co bedzie budowane itp. A może by tak... Czemu nie... Moja propozycja... BLE BLE BLE BLE BLE BLE BLE BLE BLE

Uważam ze dział nowe połączenia jest do kitu Very Happy

Sory jak kogos obraziłem

Sory za ten zaje**** OFF TOPIC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klosek




Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź (Retkinia)

PostWysłany: Czw 11:18, 16 Sie 2007    Temat postu:

Ale oczywiście Konrad budowa drugiego pasa nie wchodzi w grę, lecz podkreślam KIEDYŚ. Kiedyś, czyli kilkanaście/dziesiąt lat temu. KIEDYŚ nasze lotnisko obsługiwało 1/10 połączeń PLL LOT i prawdopodobnie wtedy powstała taka myśl. Ale to już było...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Czw 15:57, 16 Sie 2007    Temat postu:

Możliwe. Smile

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meteo_expert




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 877
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zgierz k/Łodzi

PostWysłany: Pią 10:29, 17 Sie 2007    Temat postu:

Drugi pas z obecną jak również przyszłościową infra... nie ma sensu. Pieniądze na budowe pasa moga być wykorzystane na zupełnie inne cele...Siatka połączeń podobna do WAW jest nierealna (chyba nigdy) więc nie ma sensu inwestować w coś, co tylko poprawiać ma wizerunek EPLL.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Pon 15:35, 20 Sie 2007    Temat postu:

whatsup napisał:
Uwazam ze nie ma sensu tego dalej ciagnać i tak nie wyląduje narazie zadny 747, Wiec Julek nei pisz głupot bo to juz sie robi nudne. Jest jak jest. Port sie rozwija w dobrym kierunku. Nie ma kasy na wszytsko. Powoli sie wszytsko zbuduje. Nie dobrze sie mi robi jak czytam wypowiedzi niektórych jakie linie sa nami zainteresowane. Co bedzie budowane itp. A może by tak... Czemu nie... Moja propozycja... BLE BLE BLE BLE BLE BLE BLE BLE BLE


wiem doskonale ze 747 jeszcze dlugo do nas nie zawita z wiadomych względów. Ba! niezawitalo do nas nic wiekszego niz 737/a320.
a co do tego 747 dell-a: poprostu slyszalem ze tak robią i tyle. ale do lodzi go nie sprowadzi. co najwyzej moze jakiego 737... albo bedzie kozystal z okecia.
Kaczorm napisał:
czemu jesteś takim pesymistą julek?


Drogi Marcinie! pisałem wcześniej ze jestem realistą. To jest Polska, wszystko tutaj obiecują ale ile robią? 10% zapowiedzi? miedzy innymi dlatego nie lubię tak bardzo tego kraju.

Pozdrawiam z poznańskiej Ławicy Wink jutro wrzucę fotki juz z łodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
whatsup




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź-Smulsko

PostWysłany: Pon 16:41, 20 Sie 2007    Temat postu:

Julek napisał:
wiem doskonale ze 747 jeszcze dlugo do nas nie zawita z wiadomych względów. Ba! niezawitalo do nas nic wiekszego niz 737/a320.


Widać, że rzadko jeździsz na lotnisko. Przeciez była tutka. Najwiekszy samolot na EPLL. I A321 16 maja

?? <lol>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Julek




Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Piastów

PostWysłany: Pon 18:51, 20 Sie 2007    Temat postu:

nie wiem czy rzadko. Bynajmniej na a321 [chociaz to jest rodzina a320] i tutce nie bylem. Ale masz racje mój bład.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MM




Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 7:23, 24 Sie 2007    Temat postu:

Zaczynają się problemy. Ciekawe co z tego wyniknie. Zapraszam do lektury artykułu zamieszczonego w Gazecie Wyborczej.



"Łódzkie lotnisko straci miliony?

Piotr Anuszczyk


Plan minimum na ten rok przewidywał budowę nowej płyty postojowej z drogą kołowania. Tymczasem Budimex-Dromex właśnie oprotestował przetarg. - Lotnisko podało nierealne terminy wykonania prac - przekonuje firma. Możemy stracić kilkanaście milionów dotacji.

Łódzkie lotnisko nie może sobie pozwolić na żadne opóźnienia. - Koszt inwestycji to ponad 29 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzi z budżetu państwa i musi być wydana do końca roku. Inaczej przepadnie - mówi Elżbieta Gamus, dyrektor finansowy lotniska. - Teoretycznie można by się ubiegać o przedłużenie terminu wydania tych pieniędzy do marca 2008. Ale tylko pod warunkiem, że remont rozpocznie się w tym roku. Tymczasem jest ryzyko, że w tym roku - z powodu protestów - nic nie uda się zrobić - dodaje Gamus.

W specyfikacji przetargu łódzkie lotnisko określiło, że prace budowlane mają się zakończyć w listopadzie. - To nierealne, w tym roku można co najwyżej rozpocząć prace - mówi Mikołaj Koszutski, rzecznik firmy budowlanej Budimex Dromex SA, która oprotestowała przetarg. - Nie ważne, ile ludzi i sprzętu ściągnęlibyśmy do Łodzi, to czasu i tak jest za mało. Lepiej przesunąć termin wykonania na przyszły rok - przekonuje Koszutski.

Firma w oficjalnym proteście informuje, że według polskich norm "prace związane z betonowaniem nawierzchni lotniskowych należy zakończyć do 30 września". Podkreśla też, że roboty powinny odbywać się tylko wtedy, gdy temperatura powietrza mierzona o godz. 5 rano jest wyższa niż 4 stopnie. Zdaniem Budimex Dromex SA jest niemal pewne, że tak ciepło w listopadzie nie będzie.

Władze lotniska mają jednak nadzieję, że protesty zostaną oddalone - Zamówiliśmy ekspertyzy w warszawskim Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych. Jestem pewien, że potwierdzą one poprawność zapisów w naszym przetargu - mówi Leszek Krawczyk, prezes lotniska. - Tak naprawdę, potencjalnych wykonawców rozwścieczył całkiem inny zapis. Domagamy się bowiem przedstawienia referencji za ostatnie 5 lat, ale wystawionych najdalej pół roku temu. Chcemy mieć pewność, że to, co zostanie zbudowane na lotnisku, przetrwa więcej niż jeden sezon.

- Mamy niezbędne doświadczenie. Budowaliśmy już płyty postojowe w Warszawie, Wrocławiu, a teraz chcemy zdobyć zlecenie w Łodzi - mowi Koszutski.

Otwarcie ofert zaplanowano na 10 września. O ile oczywiście lotnisku uda się odeprzeć protesty (zastrzeżenia do przetargu ma również firma Heilit + Woerner Budowlana Sp.z.o.o.). Jednak, nawet jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty, to firmy biorące w nim udział nadal będą mogły odwoływać się do Urzędu Zamówień Publicznych. A to znów wydłuży procedurę.

Prezes Krawczyk uspokaja: - Zaplanowane na ten rok inwestycje nie są zagrożone. Nie wykluczam, że sami rozpiszemy lada dzień nowy przetarg.

Łódzkie lotnisko może na razie pomieścić tylko trzy boeingi 737 i to "na styk". Dlatego potrzebna jest kolejna płyta postojowa. Po jej wybudowaniu w Łodzi mogłoby jednocześnie "parkować" sześć dużych maszyn i dwie mniejsze np. awionetki. Nowa płyta potrzebna jest też do obsługi samolotów towarowych. Na razie w Łodzi brakuje miejsca do ich obsługi i załadunku. A zainteresowanie lotami towarowymi jest spore. Do władz lotniska zgłosił się m.in. Dell, który jesienią zacznie w Łodzi" montować swoje komputery.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nagano




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź oczywiście

PostWysłany: Pią 7:59, 24 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:
Zaczynają się problemy


nic nowego na tym lotnisku, hehe. Sorry za offtopic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum EPLL-SPOTTERS Strona Główna -> EPLL - ogólne forum o lotnisku Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin